Dosa Warisan @ Dosa Turunan?

Posted on Wednesday, November 26, 2008 by Melica Shandra Ferra

~Dosa turunan@dosa Warisan..

~Dalam injil tdk dimaksudkan dosa warisan..

~Tapi oleh kerana manusia sudah jatuh dalam KUTUK DOSA..di mana sewaktu adam dan hawa jatuh dalam dosa di mana mereka makan buah yang memberi pengertian TENTANG YANG BAIK DAN YANG JAHAT..

~Di situ semua kita yang dilahirkan dari keturunan Adam,terbawa dalam dosa..kerana kita juga tahu akan yang baik dan yang jahat..nah di sini yang kamu katakan "dosa turunan iya kan?"

~Sblm engkau tahu lebih lanjut..kita lihat dahulu kehidupan orang-orang israel sewaktu belum tibanya MESIAS@YESUS KRISTUS..

~Sewaktu belum lahir YESUS KRISTUS..org2 israel menebus dosa mereka dengan korban2 sembelihan seperti Burung,kambing,domba,lembu..

~Mereka berbuat begitu bkn kerana TUHAN ALLAH menginginkan KORBAN2..tetapi kerana untuk menunjukkan bahwa ALLAH ITU KUDUS SUCI TIDAK ADA YANG JAHAT BISA MASUK KE DALAM HADIRATNYA ALLAH..

~Itu juga menyadarkan orang-orang betapa pentingnya kekudusan,kesucian, dan pertobatan..

~Rakyat israel senantiasa membakar korban pengampunan dosa,dan itu didahulukan dengan imam-imam..kerana yang bisa masuk ke dalam Bait Allah itu hanya imam-imam yang dipilih Allah..

~Dan sekarang pasti kamu bingung dan bertanya "kenapa mesti perlukan korban-korban, padahal ALLAH itu kan bisa mengampuni..?"

~Iya ALLAH memang bisa mengampuni..tetapi JANGAN LUPA BAHWA ALLAH ITU KUDUS DAN SUCI DI DALAMNYA TIDAK ADA YANG JAHAT!

~Jika kita tdk didsiplinkan oleh ALLAH dengan cara yang tegas melaui KORBAN, betapa Manja nya kita kerana asyik berfikir “IYA BUAT DOSA SEKALI SEKALA, KERANA ALLAH KAN MAHA PENGAMPUN,DIA KAN TIDAK AKAN JATUHKAN SAYA HUKUMAN!”

~Kita manusia sudah juga jatuh dalam dosa sewaktu adam dan hawa jatuh..terus mesti kamu akan berpikir "Kenapa ALLAH tidak membunuh saja adam dan hawa, kan mereka yang berbuat dosa sehingga manusia semua kena"

~"ALLAH bisa membunuh saja mereka semua,tapi kamu jangan lupa bahwa ALLAH ITU ADALAH KASIH! DIA YANG MEMBENTUK MANUSIA DAN JIKA DIA BUNUH MANUSIA2 YANG PERTAMA ITU (adam dan hawa) MEREKA PASTI BERADA DI NERAKA MENDERITA SENSARA UNTUK SELAMA-LAMANYA!

Bahkan, Allah mahu Adam dan Hawa beranak cucu,dengan menurunkan mereka di dunia, dan berkeluarga..

~Ini kerana mereka punya TUBUH JIWA DAN ROH..

~Roh manusia adalah KEKEKALAN DAN TIDAK AKAN MATI WALAUPUN DENGAN KEMATIAN KEDUA (NERAKA)

~Di situ ALLAH membuang adam dan hawa ini di dunia..kerana jika mereka terus berada di taman eden mereka akan makan buah kehidupan..

~Jadi di situ la bermula manusia hidup di dunia dan gambaran ALLAH juga sudah putus..dari mereka..

~Jadi sewaktu adam dan hawa ini hidup di dunia, mereka bersetubuh dan melahirkan keturunan..

~ALLAH tidak mahu manusia menjadi HILANG UNTUK SELAMA-LAMANYA (hingga masuk neraka) ALLAH mengadakan peraturan di mana manusia harus memberi korban dan paling penting PERTOBATAN..

~Tahun demi tahun..Zaman Nabi nuh berlalu di mana ALLAH menurunkan Hujan Lebat dan banjir membasahi bumi..yang tinggal hanya nabi nuh dan keluarga..perjanjian ALLAH terhadap nabi nuh bahwa DIA tdk akan memusnahkan bumi lagi...

~Tapi malangnya PERJANJIAN ALLAH DENGAN NUH di langgar, manusia tetap berbuat dosa..

~Allah banyak memberi kesempatan kepada manusia melalui nabi-nabi tapi manusia tetap gagal..

~Manusia tetap menyembah berhala dan hidup oleh dosa..manusia tahu apa yang harus di buat untuk masuk surga tapi mereka sangat sukar berhasil..

~Sehingga lah, ALLAH MENGIRIM ANAK NYA YANG TUNGGAL UNTUK MENEBUS DOSA MANUSIA2 HANYA KERANA ALLAH TIDAK MAHU MANUSIA HILANG UNTUK SELAMANYA..

~Dan sekarang pasti kamu akan berfikir "Gila..Bapa mengorbankan anak sendiri, ajaran apa ini?"

~Allah Bapa sanggup mengirim Anak-Nya bukan kerana DIA TIDAK SAYANG ANAK,TAPI KERANA DIA TAHU BAHWA KITA MANUSIA TIDAK AKAN PERNAH BISA BERHASIL JIKA TIDAK ADA KORBAN YANG MENYELAMATKAN KITA UNTUK SELAMA-LAMANYA,DIA MENCIPTA KITA UNTUK MERASA INDAH NYA KASIH DAN DIA MAHU KITA MANUSIA HIDUP BERSAMA DIA UNTUK SELAMA-LAMANYA, DAN DIA JUGA MAHU UMAT-UMATNYA HIDUP DALAM KESATUAN SAMA SEPERTI ANAK DAN BAPA ADALAH SATU.

~Dalam kitab perjanjian lama sudah pernah difirmankan tentang nubuat-nubuat Tuhan Yesus..

Saya akan bincang kasus ini dalam artikel saya yang akan datang.

~Berbalik kepada Korban Kristus..

~ALLAH BAPA mengirim Anak-Nya kerana mahu selamatkan kita, dan YESUS KRISTUS ADALAH KORBAN YANG HIDUP DI MANA DIGANTI DENGAN KORBAN DOMBA-DOMBA YANG TIDAK BERCELA, yang saya beritahu tadi rakyat-rakyat israel memberi korban dengan pengampunan dosa atas dosa mereka..

~Jadi sekarang kita lihat ..

~Yesus Kristus disiksa,disalibkan,di luar mezbah, ini kerana korban yang di ambil untuk pengampunan dosa adalah bercela kerana segala dosa yang tidak bisa masuk dalam Mezbah Nya Allah..

~Pada saat Tuhan Yesus disiksa, DIA bisa saja memanggil sejuta malaikat untuk menolong DIA, kerana Dia adalah TUHAN..tapi oleh kerana Tuhan Yesus tahu bahwa tanpa KORBAN YANG KEKAL KITA TIDAK BISA MASUK SURGA!

~Pada saat Tuhan Yesus mati di kayu salib, dan diturunkan, dan dimakamkan..Tuhan Yesus diturunkan di perut bumi selama tiga hari ..

~Saudara/I tahu kenapa DIA diturunkan di dunia orang mati (neraka) kerana DIA mahu mengambil KUNCI MAUT untuk selama-lamanya..

~Kamu tahu dengan cara apa DIA mengambil kunci maut itu,

DIA BANGKIT PADA HARI YANG KE TIGA, dan sebelum itu pernah tak korban-korban yang di bakar oleh rakyat-rakyat Israel BANGKIT BALIK?

~Bahkan rakyat Israel belum pernah memberi korban manusia..

~Dan dari TUHAN YESUS DIKORBANKAN, pernah lagi tak umat Kristian membakar korban??

think it…

~Sesudah DIA bangkit dari kematian, DIA telah mengistiharkan kemenangan yang kekal kepada kita dengan apa saudara/I

~DENGAN DARAH NYA YESUS YANG TAK BERCELA, DAN KITA JUGA SUDAH TERSELAMAT DARI KUTUK DOSA..

~Dengan Darah Yesus kita sudah diberi pengampunan asal sahaja kita bertaubat,dan hidup dengan Firman DIA..

~Makna Korban Kristus bukan membenarkan kita berbuat dosa,tetapi kerana GAMBARAN ALLAH KEMBALI KEPADA KITA DENGAN ADANYA YESUS KRISTUS..

~Dan dengan itu dengan Cuma-Cuma kita bisa datang kepada Allah Bapa, dengan menggunakan Nama Yesus Kristus kerana Tuhan Yesus berfirman “AKU ADA DI DALAM BAPA,DAN BAPA ADA DI DALAM AKU”

~Yohanes 10:30Aku dan Bapa adalah satu."

~Yohanes 8:57Maka kata orang-orang Yahudi itu kepada-Nya: "Umur-Mu belum sampai lima puluh tahun dan Engkau telah melihat Abraham?"8:58Kata Yesus kepada mereka: "Aku berkata kepadamu, sesungguhnya sebelum Abraham jadi, Aku telah ada."

~Kejadian : 1:26Berfirmanlah Allah: "Baiklah KITA menjadikan manusia menurut gambar dan rupa Kita, supaya mereka berkuasa atas ikan-ikan di laut dan burung-burung di udara dan atas ternak dan atas seluruh bumi dan atas segala binatang melata yang merayap di bumi."

~Saudara/saudari ku yang terkasih, saya tidak bisa buka hati kamu untuk mempercayai apa yang kamu anggap mustahil..

~Semoga Tuhan Yesus berbelas kasihan untuk membuka hati mu..

~Jumpa di artikel yang lain..


11 Responses to "Dosa Warisan @ Dosa Turunan?":

SyukraNs says:

Pelik, ambil contoh, 1 hari, kamu masuk ke kelas sebagai student baru, tetiba kamu dihukum berdiri sekali, kerana seorang pelajar di kelas baru kamu melakukan kesilapan. Adil ka tu? Maksudnya bila seseorang lahir ke dunia, dia mendapatkan kutukan dosa kerana sebelum ini ADAM berbuat dosa dan kamu menanggungnya. Apakah maksudnya kamu mentakrifkan TUHAN ITU TIDAK ADIL? Kamu ini sudah memutar belitkan pemikiran KEADILAN TUHAN. Maha suci TUHAN YANG MAHA ADIL LAGI MAHA BIJAKSANA

Melica Shandra Ferra says:

Shallom syukrans~
Thanks dengan kehadiran anda,dan discussion anda..

~ SyukraNs said...

Pelik, ambil contoh, 1 hari, kamu masuk ke kelas sebagai student baru, tetiba kamu dihukum berdiri sekali, kerana seorang pelajar di kelas baru kamu melakukan kesilapan. Adil ka tu? Maksudnya bila seseorang lahir ke dunia, dia mendapatkan kutukan dosa kerana sebelum ini ADAM berbuat dosa dan kamu menanggungnya. Apakah maksudnya kamu mentakrifkan TUHAN ITU TIDAK ADIL? Kamu ini sudah memutar belitkan pemikiran KEADILAN TUHAN. Maha suci TUHAN YANG MAHA ADIL LAGI MAHA BIJAKSANA.

~Seperti yang saya katakan di atas tadi,manusia jatuh dalam dosa kerana sudah mengetahui yang baik dan yang jahat..

~Ketika adam dan hawa makan buah pengetahuan di taman eden,mereka sudah mengetahui yang baik dan yang jahat..

~Sekaligus semua manusia yang lahir di dunia sudah tahu yang baik dan yang jahat..kecuali BAYI..

~Tapi even budak-budak yang berumur 7 tahun pun sudah tahu akan mana baik dan yang jahat..

~Seperti yang saya katakan pada artikel saya "TUHAN YESUS DATANG UNTUK MENEBUS DOSA DUNIA,bukan kerana kita sudah lepas dari pengetahuan yang mana baik dan yang jahat..tapi kita sudah BEROLEH GAMBARAN ALLAH yang hilang kerana KUTUK DOSA, dahulu kita kehilangan GAMBARAN ALLAH kerana DOSA..dan rakyat2 israel dapat GAMBARAN ALLAH HANYA DENGAN MEMBERI KORBAN.................DAN MEMBERI KORBAN.................
seperti yang saya kata, ALLAH ITU KUDUS,BETAPA KUDUS NYA KITA HARUS MEMPERSIAPKAN DIRI UNTUK BERADA DI MEZBAH NYA..

~So, selepas kedatangan Tuhan Yesus untuk jadi penebus dunia,
1) DIA ADALAH KORBAN YANG KUDUS.
2) KORBAN YANG TELAH MENGEKALKAN GAMBARAN ALLAH UNTUK SELAMA-LAMANYA..
3) KORBAN YANG TELAH MENGHAPUS DOSA DUNIA UNTUK SELAMA-LAMANYA..

~Seperti yang saya kata, bukan kerana kita diizinkan untuk melakukan dosa,tapi kerana KITA SUDAH MENDAPAT GAMBARAN ALLAH YANG KEKAL DAN PENGAMPUNAN YANG AGUNG DARI TUHAN ALLAH..

~Anything just ask me..

~Tuhan Memberkati saudara..

SyukraNs says:

Kalau kamu menyatakan demikian, maka tidak ada gunanya ada NERAKA?

SyukraNs says:

Saya jadi pelik, kenapa Tuhan hendak menebus dosa hambaNYA? Pemikiran yang mengelirukan. Dosa yang memberi dosa dan pahala, kenapa dia perlu untuk menebusnya kembali? Apa maksud anda? seolah-olah anda mempermainkan Tuhan. Padahal kita dah berbuat dosa, paderi pula boleh ampunkan dosa. Padahal paderi manusia biasa. APa layaknya? Peliknya lagi, kenapa harus TUHAN menebus dosa hambaNYA? Padahal dia yang memberi dosa dan pahala. tidak logik, Logiknya, terpulanglah pada tuhan, bila-bila dia nak beri dosa dan pahala. Dia Maha Bijak. Tapi bila anda cakap, dia menebus dosa utk dunia. Seolah-olah tuhan itu tidak Bijak? Mana pergi nya TUHAN MAHA BIJAKSANA?

SyukraNs says:

Yang lebih pelinya, trinity. Apa pemahaman ini? Pemikiran yang sangat mengelirukan.

Renung2fikir2...(^_^) says:

Dosa Warisan…Tidak Masuk Akal???

Baca Kisah ini...

Datuk Johan memiliki sebuah kebun buah-buahan seluas dua ekar. Oleh kerana terlalu sibuk dia telah meminta khidmat Sallaeh, seorang pendatang dari China untuk menjaga kebun tersebut. Dalam kebun tersebut ada bermacam-macam jenis buah-buahan. Sebelum memulakan tugas, Datuk Johan berpesan kepada Salleh ” Salleh, kamu boleh makan semua jenis buah dalam kebun ini, cuma pokok durian ini saja jangan kamu sentuh, kalau kamu mahu makan kamu ambillah durian dari pokok yang lain” kata Datuk Johan kepada Salleh. Tapi biasalah sudah menjadi sifat manusia, yang dilarang itulah yang mahu dibuat sangat, yang disuruh bukan mahu dibuat.

Pada satu hari, oleh kerana terlalu ingin mahu rasa buah larangan tersebut, Salleh memanjat pokok durian tersebut. ”Bukan tuan aku tahu, diakan pergi KL out station” bisik hati kecil Salleh. Sedang asyik Salleh makan buah pokok tesebut, tiba-tiba Datuk Johan datang. Marah bukan main lagi Datuk Johan bila melihat Salleh sedang makan buah pokok durian itu. Lalu Salleh dihalau dari kebun tersebut. ”Sudahlah pendatang tanpa izin, tidak sedarkan diri, makanlah buah dari pokok lain!”. Puas hati Datuk Johan setelah menghalau Salleh dari kebun tersebut. Tapi Datuk Johan seorang yang baik hati, kasihan juga bila difikirkan nasib PTI itu (Salleh), mana dia mau lari, passport dia pun aku pegang.

Akhirnya, dia mengambil keputusan untuk memaafkan Salleh. Akan tetapi, sebelum dia memaafkan Salleh dia berkata ”Salleh, aku kasihan tengok kau. Sebelu aku memaafkan kau, aku terpaksa menampar, menendang dan menyepak anakku yang satu ini”. Lalu Datuk Johan terus menampar dan menendang anaknya. Bukan itu sahaja, Datuk Johan tiba-tiba mengambil sebatang kayu lalu memukul kepala anaknya. Darah memancut-mancut keluar, anaknya mati di situ juga. ”Sekarang barulah boleh aku maafkan engkau” kata Datk Johan. Lega rasa hati Salleh. Baik sungguh hati tuan aku ini..

Apa pendapat anda tentang kisah ini? Bukankah kisah ini adalah kisah yang belaku antara Adam keturunannya serta Allah SWT menurut kepercayaan kristian? Mereka menggambarkan Allah SWT sebagai tuhan yang mengasihi manusia. Oleh kerana kasihNya inilah Dia mengutus satu-satu anakNya iaitu Jesus untuk menebus dosa Ada yang terpaksa diwarisi oleh keturunannya. Adakah anda bersetuju Datuk Johan seorang yang sangat baik hati? Atau Datuk Johan seorang yang zalim atau lebih tepat tidak waras?

Kepercayaan bahawa dosa Adam diwarisi oleh keturunannya adalah bertentangan dengan fitrah manusia. Apa salah anak Adam terpaksa menanggung dosa yang dilakukan oleh Adam. Islam mengiktiraf setiap bayi yang dilahirkan sebagai suci dari segala dosa. Bahkan Islam punyai prinsip bahawa sesiapa yang melakukan dosa maka dialah yang bertanggungjawab terhadap dosa tersebut.

Sebenarnya dalam bible sendiri banyak ayat-ayat yang sama prinsip dengan Islam tentang dosa itu tidak diwariskan. Antaranya : (Yehezkiel 18:20),(2 Raja-raja 14:6),(Ulangan 24:16). Justeru, kisah dosa warisan ini semata-mata rekaan Paulus untuk membenarkan dakwaan Jesus sebagai jeruselamat.

Melica Shandra Ferra says:

Salam saudaraku..

~Thanks for ur discussion
To syukrans
SyukraNs said...

~Kalau kamu menyatakan demikian, maka tidak ada gunanya ada NERAKA?

Tuhan Menjadi korban bukannya MEMBENARKAN KITA MELAKUKAN DOSA,TAPI DIA TELAH MENGEMBALIKAN KITA GAMBARAN ALLAH..

~Kan kita manusia diciptakan menurut gambar dan Rupa Allah..kamu faham kah apa yang saya maksudkan dengan gambaran Allah,sila lihat Quote ini

Kejadian 2:7 ketika itulah TUHAN Allah membentuk manusia itu dari debu tanah dan menghembuskan nafas hidup ke dalam hidungnya; demikianlah manusia itu menjadi makhluk yang hidup.

~Tuhan Allah menghembuskan nafas hidup ke dalam manusia..dan kamu tahu apa itu NAFAS HIDUP , itu lah dia ROH manusia di mana tidak akan pernah binasa,walaupun di neraka..

~Tapi sewaktu Adam dan hawa jatuh dalam dosa, Gambaran Allah terputus dari Manusia..kamu tahu apa itu GAMBAR ALLAH (kemuliaan ALLAH yang telah putus, dari manusia,hanya kerana apa saudara?? kerana DOSA)

~Dosa tidak bisa masuk dalam HADIRAT ALLAH,NAMUN ADAKAH ALLAH MEMBIARKAN MANUSIA HILANG UNTUK SLAMANYA?

~tidak saudara..malahan ALLAH mengadakan Peraturan di mana MANUSIA HARUS BERTOBAT,DAN SESUDAH ITU MENYEDIAKAN KORBAN UNTUK MENYENANGKAN HATI ALLAH, BUKAN KERANA DIA MEMERLUKAN KORBAN KERANA SELURUH ALAM SEMESTA PUN MILIKNYA ALLAH,TAPI ALLAH MAHU MENDISIPLINKAN MANUSIA,SUPAYA MEREKA LEBIH BERSUNGGUH-SUNGGUH UNTUK TAKUT AKAN ALLAH DAN LEBIH HIDUP KUDUS,SEPERTI ALLAH ITU KUDUS..



SyukraNs said...

Saya jadi pelik, kenapa Tuhan hendak menebus dosa hambaNYA? Pemikiran yang mengelirukan. Dosa yang memberi dosa dan pahala, kenapa dia perlu untuk menebusnya kembali? Apa maksud anda? seolah-olah anda mempermainkan Tuhan. Padahal kita dah berbuat dosa, paderi pula boleh ampunkan dosa. Padahal paderi manusia biasa. APa layaknya? Peliknya lagi, kenapa harus TUHAN menebus dosa hambaNYA? Padahal dia yang memberi dosa dan pahala. tidak logik, Logiknya, terpulanglah pada tuhan, bila-bila dia nak beri dosa dan pahala. Dia Maha Bijak. Tapi bila anda cakap, dia menebus dosa utk dunia. Seolah-olah tuhan itu tidak Bijak? Mana pergi nya TUHAN MAHA BIJAKSANA?


~Sangat Baik pertanyaan kamu..
Baik sekarang saya tanya kamu balik..
1) Apakah ALLAH itu boleh dipermainkan?
2)Adakah ALLAH itu tidak KUDUS?
3) Adakah ALLAH itu kita ketahui pemikiran-Nya?

~Kenapa Tuhan menebus dosa hamba-NYA??

~Ini kerana Hanya KUASA ALLAH SAHAJA YANG BISA MEMBANGKITKAN ORANG DARI KEMATIAN..

~Dan satu lagi saya nak tanya kamu..
1) Adakah yang kamu jumpa manusia di dunia ini,yang sanggup membiarkan dirinya dipaku,ditikam,dicela,berdiam diri ketika dianiyai,ditelanjangkan,dimahkotahkan duri, disebat sehingga berdarah yang pedih,walaupun dia itu tidak berdosa??
malah dia hanya mengampun kan??..

~Ada kamu temukan??

~Saya pasti kamu tidak akan berjumpa dengan orang ini,walaupun kamu ini hidup dari zaman adam dan hawa dan sampai sekarang..
Tidak ada kan..

~Tapi hanya SEORANG PERIBADI YANG SANGAT MULIA MENGIZINKAN ITU TERJADI..kamu tahu siapa??

~TUHAN YESUS..

SyukraNs says:

Setau saya, yesus itu dipaku bukan kerana kemahuannya, tapi ditangkap oleh si pengkhianat. dan kamu pun tahu, Itu sebenarnya bukan Yesus dan ia adalah orang yang ditukar wajahnya oleh ALLAH merupai Yesus.

Saya jadi pelik,
Kenapa kamu merujuk kepada Al QUran sebagai bukti kebenaran.Maka kamu telah menyatakan Al Quran itu benar.

SyukraNs says:

Kenapa perlu tuhan menebus Dosa hambaNYA?

Ya memang ALLAH berkuasa untuk membangkit dan mematikan. Kerana kekuasaannya segala sesuatu.

Kenapa perlu tuhan mencela dirinya? Kenapa perlu tuhan mendera dirinya?

Soal peribadi mulia ka tidak..secar logik pemikiran orang yang waras. Pasti ia adalah satu kerja yang bodoh dan gila.

Bayangkan kamu empunya dunia ini, kamu boleh melakukan sesuka hati, tapi untuk mengampun dosa hambamu, dikau menyeksakan dirimu.

Lepas itu, yang peliknya. Ada Tuhan ALLAH , ada Roh Kudus dan ada Yesus. Siapa tuhan>? Trinity itu sendiri, menjadi perbualan dan perdebatan antara paderi. Sampai ada paderi keluar kristian kerana Trinity ini. Kalau dikaji benar-benar bible itu, banyak percanggahan maklumat. Masing2 pada mazhab kristian menyatakan konsep trinity yang berbeza. Perbezaan Aqidah yang jelas antara mazhab. Apakah maksudnya ini?

Di dalam Islam, selagi Aqidah kami mudah dan Jelas. ALLAH tuhan yang ESA. Tuhan yang satu.

dan keterangan ini dinyatakan dalam bible sendiri.
New Testament of BIBLE

Mark 6:10
“Why do you call me good?” answered Jesus, “No-one is good but God alone!”

Matthew 5:17
“Do not think that I came to abolish the Law or the Prophets; I have not come to abolish them, but rather to fulfill them. I tell you the truth, until Heaven and earth disappear, not the smallest letter, not the least stroke of the pen, will by any means disappear from the Law until all things are accomplished. Anyone who breaks one of the least of these commandments and teaches others to do the same will be called least in the Kingdom of Heaven. But whoever keeps the commandments and teaches others to do the same will be called great in the Kingdom of Heaven.”

Matthew 7:21
“Not everyone who says to me, ‘Lord, Lord’ will enter the kingdom of heaven, but only he who does the Will of the Father who is in Heaven. Many will say to me on the day, ‘Lord, Lord, did we not prophesy in your name, and in your name drive out demons and perform many miracles?’ Then I will tell them plainly, ‘I never knew you. Away from me, you evildoers!”

Some leaders claimed, “This probably refers to the Mormons or somebody else. Don’t worry about it.”

Mark 1:35
Gabriel says Jesus will be “called the son of God” and he would be “given the Throne of David” to “rule the House of Jacob forever.”

Luke 3:36
“Enos was the son of Seth, and Seth was the son of Adam, and Adam was the son of God.”

Di dalam Luke 3;36...Adam was the son of God. Maka Adam pun tuhan jugak???????


BIBLE
Isaiah 11:1-5
“A shoot will come up from the stump of Jesse; from his roots a Branch will bear fruit. The spirit of the Lord will be on him - the Spirit of wisdom and of understanding, the Spirit of counsel and of power, the Spirit of Knowledge and of the fear of the Lord - and he will delight in the fear of the Lord.”

Jeremiah 33:14-20
“The days are coming, declares the Lord, ‘When I will fulfill the gracious promise I made to the house of Israel and to the house of Judah. In those days and at that time I will make a righteous Branch sprout from David’s line; he will do what is just and right in the land. In those days Judah will be saved and Jerusalem will live in safety. This is the name by which it will be called: The Lord Our Righteousness.” For this is what the Lord says: ‘David will never fail to have a man to sit on the throne of the house of Israel, nor will the priests, who are Levites, ever fail to have a man to stand before me continually to offer burnt offerings, to burn grain offering and to present sacrifices.”

Ezekiel 37:24-28:
“My servant David will be king over them, and they will all have one shepherd. They will follow my laws and be careful to keep my decrees. The will live in the land I gave to my servant Jacob, the land where your fathers lived. They and their children and their children’s children will live there forever, and David my servant will be their prince forever. I will make a covenant of peace with them, it will be an everlasting covenant. I will establish them and increase their numbers and I will put my sanctuary among them forever. My dwelling place will be with them; I will be their God, and they will be my people. Then the nations will know that I the Lord make Israel holy, when my sanctuary is among them forever.”

Genesis 49:10
“The scepter will not depart from Judah, nor the rules staff from between his feet, until he comes to whom it belongs and the obedience of the nations is his.”

Numbers 24:17
“I see him, but not now; I behold him, but not near. A star will come out of Jacob; a scepter will rise out of Israel. He will crush the foreheads of Moab, the skulls of all the sons of Sheth. Edom will be conquered; Seir, his enemy, will conquered, but Israel will grow strong. A ruler will come out of Jacob and destroy the survivors of the city.”

Bacalah di situ, kenapa Jesus menyatakan ia takut pada Tuhan? Isaiah 11:1-5 ....kenapa ia perlu takut pada dirinya? Atau sebenarnya, ia takut pada Tuhannya. bukan begitu????

Baiklah, saya berdiskusi kerana mahu mencari kebenaran, bukan mencari pasal atau cari kelemahan. Tapi yang saya jumpa adalah kelemahan dan apa yang yang kamu kemukakan pasal Islam tetap menjadi ungkuh di jiwa saya kebenaran ISLAM.

sebagai references anda:

http://www.islamtomorrow.com/bible/son_of_who.asp

http://www.islamtomorrow.com/bible/Arianism.asp

Kalau benar anda adalah penyembah Tuhan yang esa, benar-benar mahu mencari jalan kebenaran. Maka bacalah...kerana saya pun membaca artikel tulisan anda. Maha Suci ALLAH tetap memelihara hati saya. Jiwa saya bersama ISLAM.

Salam kedamaian dan keharmonian.

Melica Shandra Ferra says:

Salam sejahtera~

Terima kasih atas komentar anda..

~Seperti yang ada tertulis dalam Alkitab "TUHAN YESUS MENURUTI PERINTAH BAPA NYA"

~Si pengkhianat menangkap Tuhan Yesus
kerana itu semua sudah ditulis di dalam Alkitab

~Kamu sila baca artikel "Arti Tritunggal" ok..

~GLORY TO THE LORD JESUS..

SyukraNs says:

Saudari yang ku kasihi,
Sudah saya baca tritunggal itu,
kenapa ia berbeda sekali dengan ayat-ayat bible yang saya nyatakan tadi?

http://www.islamtomorrow.com/bible/son_of_who.asp

Sila membuat bacaan di sini.

maaf